EN | UA
EN | UA

Підтримка Медзнат

Назад

Підсумки міжнародного опитування про підходи, які застосовують лікарі та студенти-медики при повідомленні поганих новин пацієнтам

загальна коморбідність загальна коморбідність
загальна коморбідність загальна коморбідність

Що нового?

Більшість лікарів (70,4%) зазвичай повідомляють «погані новини» пацієнтові, перебуваючи з ним віч-на-віч.

Результати міжнародного опитування лікарів та студентів-медиків вказують на наявність суттєвої потреби у більшому обсязі практичної підготовки та навчання підходів до повідомлення пацієнтам «поганих новин». J. Sehouli та співавт. провели аналіз того, як лікарі та студенти-медики повідомляють пацієнтам «погані новини», оскільки наявна інформація про їх освіту, досвід, очікування та переваги в цьому питанні була обмежена.

Це опитування було проведено в Австрії, Швейцарії та Німеччині з використанням онлайн-анкети. Були зібрані демографічні дані про лікарів та студентів-медиків, а також дані про їх клінічний досвід, підготовку та переваги в галузі навчання. В опитуванні взяли участь 315 студентів-медиків та 831 лікар (з них 23,1 % терапевтів та 25 % гінекологів). За даними, повідомленими лікарями, 32,6% з них повідомляють «погані новини» кілька разів на місяць, а 45,2% – кілька разів на тиждень. При цьому 37% учасників повідомили, що вони мають труднощі з контролем своїх емоцій.

За шкалою від 0 до 10 балів медіана оцінка інтенсивності страху у лікарів склала 3,5 бали, а у студентів-медиків — 5,2 бали. Тільки 57,4% лікарів просили пацієнтів бути в присутності членів сім'ї або друзів при повідомленні «поганих новин», при цьому 70,4% лікарів, повідомляючи «погані новини», залишалися з пацієнтами віч-на-віч. 31,2% лікарів повідомили, що набули відповідних комунікативних навичок. Багато лікарів заявили, що їхні навички комунікації з пацієнтами значною мірою впливають на задоволеність роботою. Таким чином, для набуття навичок повідомлення «поганих новин» лікарям потрібне навчання та систематичні практичні заняття.

Найкращими методами навчання для лікарів та студентів-медиків відповідно були семінари з імітацією розмови з пацієнтом (53,3%/79,3%), систематична оцінка досвідченим фахівцем (48,9%/40,4%) та отримання знань від більш досвідчених колег (59,7%/64,1%). У повсякденній клінічній практиці корисним може бути використання цифрових технологій для підбиття підсумків розмови з пацієнтом (38,8%) та підготовки індивідуальних зустрічей з пацієнтом (54,6%). Основними перешкодами для отримання знань у галузі комунікації з пацієнтами були нестача часу (10,3 %), фінансові витрати (35,1 %) та відсутність розуміння необхідності у цьому (52,5 %).

Лікарі та студенти-медики вказали на значну потребу в отриманні більшого обсягу практичних навичок та знань з питання повідомлення «поганих новин» пацієнтам, що є одним із найскладніших повсякденних завдань у медичній практиці. Для усунення цієї прогалини рекомендується впровадження програм післядипломної освіти, організація спеціальних шкіл та вжиття заходів з боку державних органів та лікувальних закладів.

Джерело:

International Journal of Gynecologic Cancer

Стаття:

684 How to breaking bad news: an international survey among physicians and medical students in 1146 participants

Автори:

J Sehouli і співавт.

Коментарі (0)

Рекомендації

Ви хочете видалити цей коментар? Будь ласка, вкажіть коментар Невірний текстовий зміст Текст не може перевищувати 1000 символів Щось пішло не так Скасувати Підтвердити Підтвердити видалення Приховати відповіді Вид Відповіді дивитися відповіді ru en ua
Спробуй: