Більшість лікарів (70,4%) зазвичай повідомляють «погані новини» пацієнтові, перебуваючи з ним віч-на-віч.
Результати міжнародного опитування лікарів та студентів-медиків вказують на наявність суттєвої потреби у більшому обсязі практичної підготовки та навчання підходів до повідомлення пацієнтам «поганих новин». J. Sehouli та співавт. провели аналіз того, як лікарі та студенти-медики повідомляють пацієнтам «погані новини», оскільки наявна інформація про їх освіту, досвід, очікування та переваги в цьому питанні була обмежена.
Це опитування було проведено в Австрії, Швейцарії та Німеччині з використанням онлайн-анкети. Були зібрані демографічні дані про лікарів та студентів-медиків, а також дані про їх клінічний досвід, підготовку та переваги в галузі навчання. В опитуванні взяли участь 315 студентів-медиків та 831 лікар (з них 23,1 % терапевтів та 25 % гінекологів). За даними, повідомленими лікарями, 32,6% з них повідомляють «погані новини» кілька разів на місяць, а 45,2% – кілька разів на тиждень. При цьому 37% учасників повідомили, що вони мають труднощі з контролем своїх емоцій.
За шкалою від 0 до 10 балів медіана оцінка інтенсивності страху у лікарів склала 3,5 бали, а у студентів-медиків — 5,2 бали. Тільки 57,4% лікарів просили пацієнтів бути в присутності членів сім'ї або друзів при повідомленні «поганих новин», при цьому 70,4% лікарів, повідомляючи «погані новини», залишалися з пацієнтами віч-на-віч. 31,2% лікарів повідомили, що набули відповідних комунікативних навичок. Багато лікарів заявили, що їхні навички комунікації з пацієнтами значною мірою впливають на задоволеність роботою. Таким чином, для набуття навичок повідомлення «поганих новин» лікарям потрібне навчання та систематичні практичні заняття.
Найкращими методами навчання для лікарів та студентів-медиків відповідно були семінари з імітацією розмови з пацієнтом (53,3%/79,3%), систематична оцінка досвідченим фахівцем (48,9%/40,4%) та отримання знань від більш досвідчених колег (59,7%/64,1%). У повсякденній клінічній практиці корисним може бути використання цифрових технологій для підбиття підсумків розмови з пацієнтом (38,8%) та підготовки індивідуальних зустрічей з пацієнтом (54,6%). Основними перешкодами для отримання знань у галузі комунікації з пацієнтами були нестача часу (10,3 %), фінансові витрати (35,1 %) та відсутність розуміння необхідності у цьому (52,5 %).
Лікарі та студенти-медики вказали на значну потребу в отриманні більшого обсягу практичних навичок та знань з питання повідомлення «поганих новин» пацієнтам, що є одним із найскладніших повсякденних завдань у медичній практиці. Для усунення цієї прогалини рекомендується впровадження програм післядипломної освіти, організація спеціальних шкіл та вжиття заходів з боку державних органів та лікувальних закладів.
International Journal of Gynecologic Cancer
684 How to breaking bad news: an international survey among physicians and medical students in 1146 participants
J Sehouli і співавт.
Коментарі (0)