EN | UA
EN | UA

Підтримка Медзнат

Назад

Застосування технік усвідомленості та когнітивно-поведінкової терапії у дітей із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності

синдром дефіциту уваги та гіперактивності синдром дефіциту уваги та гіперактивності
синдром дефіциту уваги та гіперактивності синдром дефіциту уваги та гіперактивності

Що нового?

У дітей із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності (СДУГ) застосування відповідних для віку технік усвідомленості та когнітивно-поведінкової терапії (КПТ) дозволяє покращити увагу та поведінку.

Результати знакового рандомізованого контрольованого дослідження (РКД) вказують, що ефективність проведення програми MYmind на основі відповідних технік усвідомленості для підлітків, а також КПТ у дітей зі СДУГ у віці 8–12 років є порівнянною. У дослідженні порівнювали ефективність втручань на основі технік усвідомленості та КПТ, що добре зарекомендувала себе у дітей із СДУГ. У дослідженні взяли участь 138 сімей з дітьми у віці 8–12 років (69 сімей були включені до групи проведення програми MYmind та 69 сімей — до групи КПТ).

Оцінку в рамках дослідження виконували на початковому рівні (T0), безпосередньо після проведення втручань (T1) і в період наступного спостереження через три (T2) і шість місяців (T3). Основною кінцевою точкою була оцінка уваги з використанням завдання «Пошук у небі» (англ. Sky Search) із Дитячого тесту повсякденної уваги (TEA-Ch). Додатковими кінцевими точками були оцінки поведінки дитини та факторів, пов'язаних із батьками. Після проведення як програми Mymind, так і КПТ було виявлено статистично значуще покращення оцінки уваги у дітей через 6 місяців. Рівень бета групи проведення програми MYmind становив 1,48 (p = 0,013, d Коена = 0,32), а групі КПТ — 1,46 (p = 0,008, d = 0,27) (див. малюнок 1).

Крім того, після проведення обох втручань у рамках окремих груп спостерігалося статистично значуще покращення при оцінці за різними додатковими кінцевими точками. При цьому статистично значущі відмінності між групами дослідження при оцінці як по основній, так і додаткових кінцевих точках у всіх часових точках були відсутні. Таким чином, проведення як програми MYmind, так і КПТ дозволяє ефективно покращити поведінку та рівень уваги у дітей. При цьому статистично значущі відмінності щодо ефективності між цими двома методиками відсутні.

Незважаючи на проблеми, пов'язані зі втратою контакту з учасниками в період наступного спостереження через пандемію, це дослідження є найбільш масштабною на сьогоднішній день роботою, в якій було проведено порівняння програми MYmind і КПТ. Отримані результати обнадіюють, однак дослідники рекомендують проведення подальших РКД з використанням дизайну з перевіркою не меншої ефективності для підтвердження результатів та отримання додаткових даних. Це комплексне дослідження дозволило отримати значну додаткову інформацію щодо застосування технік усвідомленості у дітей із СДУГ та відкрило нові горизонти для майбутніх досліджень та вдосконалення підходів до лікування таких пацієнтів.

Джерело:

Psychotherapy and Psychosomatics

Стаття:

The Effects of Mindfulness for Youth (MYmind) versus Group Cognitive Behavioral Therapy in Improving Attention and Reducing Behavioral Problems among Children with Attention-Deficit Hyperactivity Disorder and Their Parents: A Randomized Controlled Trial

Автори:

Wong SYS і співавт.

Коментарі (0)

Рекомендації

Ви хочете видалити цей коментар? Будь ласка, вкажіть коментар Невірний текстовий зміст Текст не може перевищувати 1000 символів Щось пішло не так Скасувати Підтвердити Підтвердити видалення Приховати відповіді Вид Відповіді дивитися відповіді en ru ua
Спробуй: